Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Trening na poprawę szybkości Komentarzy : 7

trening piłkarski - Trening na poprawę szybkości Przykładowy plant treningowy, mający na celu poprawienie szybkości i dynamiki. Szczególnie polecany dla osób ze słabą wydolnością płuc.



Trening poprawiający szybkość:

Przed każdym treningiem należy pamiętać o przeprowadzeniu rozgrzewki. Należy ogólnie się rozciągnąć z naciskiem oczywiście na uda ,łydki oraz ramiona. Po wstępnej rozgrzewce biegamy od 800m do 1000m leciutkim truchcikiem w celu rozgrzania mięśni i włókien. Następnie dobrze jest przejść na palcach około 50m a następnie na piętach ten sam dystans.
Należy także pamiętać o rozgrzewce po treningu w celu rozciągnięcia obciążonych mięśni oraz w celu uniknięcia kontuzji .Po treningu można zastosować zwykły trucht około 800m.
Tak więc przejdźmy to samego treningu:

Poniedziałek:
Biegamy 3 x 80m (sprint), po czym 3 min przerwy
Następnie 3 x 80m po czym 4 min przerwy
I ostatnie 2 x 80m
Po krótkim odpoczynku (około 20 min)
Biegamy 4 x 120m sprintem, z tym że nie wracamy na miejsce startu tylko po każdym 120m zwalniamy do truchtu i tak biegniemy około 1 minuty i następnie kolejna seria 120 i znów zwalniamy itd.

Wtorek :
Biegamy 6 x 150m sprintu (na 70-90%) miedzy każdym biegiem 2 min przerwy
Następnie po 20 min biegamy
3x 100m z tym że nie wracamy na miejsce startu tylko tak jak w poprzednim dniu zwalniamy i znów przyspieszamy na kolejne 100m

Środa :
Biegamy 8x 40m sprintu miedzy każdym biegiem 2 min przerwy
Następnie po 20 min
6x 120m i tak jak poprzednio nie wracamy na miejsce startu tylko po każdym 120m trucht 60s i następne 120m itd.

Czwartek:
Biegamy 4x 200m sprintu (70-90%) miedzy każdym biegiem 2 min przerwy
Następnie ( po 10 min) robimy przeplatane dystanse
50m, 100m, 150m, 100m, 50m miedzy każdym biegiem 2 min przerwy

Piątek :
Biegamy 6x400m ale w ten sposób że pierwsze 100m sprint następne 100m trucht następne 100m sprint i następne 100m trucht miedzy każdym biegiem 1 min przerwy

Sobota :
Biegamy 1X200m
Następnie 6 x 60m
I na koniec 1x 300m

Niedziela :
Odpoczynek

Trening Stosujemy od 2 do 3 tygodni następnie 1 tydzień przerwy i powtarzamy cały cykl.

  • Dodał: Cichy
  • Data: 24/12/2008 21:54
  • Kategoria: Kondycja
  • Komentarzy: 7
  • Czytań: 5012

Komentarze czytelników

In reply to the man inquiring about acer laptops for graphic design, best configuration laptop for graphic design, budget laptops for graphic designers, cheap monitors for designers 2021, ideal laptop for graphic design, best motion graphics laptop, I highly recommend this <a href=http://forum.mikaelchrisnord.com/viewtopic.php?f=12&t=5189>best personal laptop for graphic design advice</a> or most popular nikon coolpix b500 review, cheap ipad pro vs cintiq, best laptop for graphic design 2018, apple laptops for graphic design, best most popular fonts for graphic designers, the best laptops for graphic designers 2022, alongside all this <a href=http://voiphelp24.com/viewtopic.php?f=24&t=504598>cheap personal laptop for graphic design info</a> as well as affordable wacom cintiq 16 vs ipad pro, best font site, affordable canon eos 4000d dslr camera review, hp envy x360 good for graphic design, graphic design laptop with pen, best budget laptop for designers 2022, on top of this <a href=http://xn--6a5bt564aka8b4snaib3a2e7oxa2g08bu845ay2b.ctfda.com/viewthread.php?tid=11322978&extra=>most popular personal laptop for graphic design site</a> which is also great. also have a look at this <a href=http://web.miragesource.net/forums/viewtopic.php?f=221&t=40322>affordable personal laptop for graphic design tips</a> on top of best chromebook for graphic design, laptop for graphic design and programming, microsoft laptops for graphic design, i5 laptop for graphic design, good canon powershot sx540 hs tips and tricks, good font websites, alongside all this <a href=https://sekai.fit.edu/forum/index.php?topic=504234.new>most popular personal laptop for graphic design blog</a> alongside all affordable nikon - coolpix b500 16.0-megapixel digital camera reviews, best laptop for art and graphic design, laptop graphic design budget, affordable affordable laptops for graphic design, nikon coolpix b500 video quality, alienware for graphic design, not to mention <a href=https://forum.shortcutgamez.com/showthread.php?tid=144219>cheap personal laptop for graphic design site</a> which is also worth a look. i also suggest this <a href=https://talk.pafs.wf/viewtopic.php?f=2&t=4530>best personal laptop for graphic design site</a> as well as canon powershot elph 180 reviews, graphic design laptop configuration, best laptop for graphic design students 2022, most popular budget graphic design laptop 2020, affordable budget laptop for graphic design 2020, cheap graphic design monitors, not to mention this <a href=http://www.cinema4d.com.ua/viewtopic.php?p=319846>cheap personal laptop for graphic design blog</a> not to mention hp pavilion graphic design, best laptop for graphic design and drawing, best budget laptop for designers, cheap cintiq vs ipad pro, most popular ipad pro vs wacom, spec laptop for graphic design, and don't forget <a href=https://www.black-sails.su/index.php?topic=21453.new>affordable personal laptop for graphic design tips</a> alongside all laptops for graphic design reddit, most popular canon sx540 review, best coolpix b500 manual, laptop for graphic design under 500, best laptop under 300.00 for graphic designer, most popular canon eos 4000d reviews, which is also great. finally, have a look at this <a href=http://xn--xn34-gday2frmnaav988bbn6hdcawt0e-89y.ctfda.com/viewthread.php?tid=11323315&extra=>good personal laptop for graphic design advice</a> with macbook for graphic design, gaming laptop for graphic design, wacom vs ipad pro, good coolpix b500 digital camera reviews, best nikon b500 firmware, graphic design in laptop, for good measure.
Popieram sir Zaakiego i powiem więcej. Ten mikrocykl napisał laik, który chyba nie wie o co chodzi w kształtowaniu szybkości. Błędów jest co nie miara i szkoda czasu by je wszystkie prostować. Powiem tylko tyle; szybkość kształtuje się metodą powtórzeniową, a nie interwałową. Jeżeli autor tego artykułu ma choć trochę wiedzy teoretycznej to powinien wiedzieć co napisał. Młodzi piłkarze nie stosujcie tego jak chcecie jeszcze grać w piłkę.
sirZaakem widzę, że znasz się na temacie, więc spróbuj swoich umiejętności i napisz coś dla innych....artykuł możesz wysłać poprzez link w "MOJE KONTO"
Niestety nie mogę zgodzić się z tym, że ten trening jest dobry. Jest wręcz zły.

Po pierwsze - Należy odnieść się do okresu w roku, kiedy trenujemy szybkość. Bo inaczej trenuje się w okresie przygotowawczym a inaczej w sezonie. Z tym, że i tu i tu nie trenuje się szybkości 6 dni w tygodniu. W okresie przygotowawczym można maksymalnie 3 jednostki treningowe w tyg. poświęcić na szybkość. A w sezonie wystarczy ok. 5-6 jednostek treningowych w miesiącu, czyli 1 lub max. 2 razy w tygodniu.

Po drugie - skoro to strona dla piłkarzy należy zwrócić uwagę na to, że boisko piłkarskie ma wymiary ok. 100x64 A więc, na co piłkarzowi sprinty po 300 m. albo 150 skoro takiej odległości nigdy nie zrobimy.
Piłkarz (w najwyższych klasach rozgrywkowych) robi w ciągu meczu od 25 do 45 sprintów i w całym meczu przemierza sprintem dystans od 300 do niecałych 500 metrów z częstotliwością jednego sprintu średnio na 3-4 min. (co nie znaczy, że nie zdarza się 5 sprintów w 3 min.)
Wg. znanych mi obliczeń prawie 90% sprintów w piłce nożnej to sprinty do 20 metrów, z czego 70& do 5 m.

Dlatego:
Sprinty ćwiczy się na dystansach 5-10-20 metrów z różnych pozycji (normalnie, start bokiem, z siadu, itp.)
na dystansie do 50 ćwiczymy biegi z narastającą szybkością. Poza tym ćwiczymy na szybkości submaksymalnej (90% tego, co potrafimy) tub maksymalnej....

W życiu nie ćwiczcie w opisany w artykule sposób, bo przy tak intensywnym treningu będziecie mieli zajechane mięśnie a wtedy łatwo złapać kontuzję.

AHA!!!

W rozgrzewce! Najpierw biegamy, żeby rozgrzać mięśnie -> później rozciągamy się (ciepłe mięśnie lepiej poddają się rozciąganiu i są mniej podatne na kontuzje takie jak naciągnięcia mięśni) późneij się dogrzewamy i dopiero po tym przechodzimy do treningu szybkośći. NIE rozciągajcie się na "zimno".
Wskazany jest jednak odpoczynek, przynajmniej w początkowych fazach treningu. Mięśnie nie tolerują zbyt intensywnego wysiłku z tzw "marszu". W związku z tym należy podnosić obciążenia stopniowo. W innym przypadku można sobie więcej zaszkodzić nić pomóc. Oczywiście później będziesz mógł zwiększać dystanse i nie będzie to żadnym problemem.

PS: Witamy nowego użytkownika i zapraszamy na forum.
Mam pytanie...

Czy, jak jest napisane, że mam biegać np. 3 x 80m to mam to zrobić z przerwą po każdej przebiegniętej osiemdziesiątce, czy może zrobić w sumie 240 metrów podczas jednego biegu bez odpoczynku?? Bardzo proszę o odpowiedź Smile.
Bardzo dobra porada na kondycję i poprawę szybkości na pewno skorzystam Grin

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [Brak oceny]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Brak oceny]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 67% [2 głosów]
Słabe Słabe 33% [1 głos]
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!