Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Przyjęcie piłki: przyjmowanie piłki Komentarzy : 0

trening piłkarski - Przyjęcie piłki: przyjmowanie piłki Podczas przyjmowania piłki, twoje nogi, a w szczególności stopy, to części ciała, których używasz najczęściej. Pamiętaj, że prawidłowo wykonane pierwsze dotknięcie piłki utrzymuje ją nadal w ruchu, dlatego przyjmuj wewnętrzną częścią stopy, lub zewnętrznym i wewnętrznym podbiciem stopy. Próbuj jednym płynnym dotknięciem wyhamować lot piłki i umiejscowić ją przed sobą.

Przyjęcie piłki wewnętrzną częścią stopy:

Dlaczego ta część stopy?
Jeśli podczas przyjęcia stosujesz wewnętrzną część stopy, to będziesz po przyjęciu piłki w dobrej pozycji do dalszego jej zagrania.

Główne rady:
1. Obserwuj zbliżającą się piłkę. Stopę nogi przyjmującej ustaw na linii lotu piłki, a ciężar ciała na drugiej nodze. Stopa przyjmująca piłkę powinna być odwiedziona w stawie biodrowym na zewnątrz.
2. Rozluźnij stopę i nogę, a w momencie przyjęcia piłki cofnij nogę tak, aby przez moment stopa poruszała się wspólnie z piłką.
3. Piłka powinna spać na ziemię przed tobą. Spójrz dookoła siebie i podaj na lewo lub prawo, tak szybko jak tylko to możliwe.
Staraj się przyjmować piłkę obiema nogami.

Przyjęcie piłki zewnętrznym podbiciem:

Dlaczego ta część stopy?
Przyjęcie w ten sposób umożliwia sprawne kontrolowanie i gaszenie piłki w biegu.

Główne rady:
1. Jeżeli zamierzasz przyjąć piłkę zewnętrznym podbiciem, podejmij szybką decyzję i ustaw stopę w linii nadlatującej piłki.
2. W momencie zetknięcia się piłki z uniesioną stopą, rozluźnij nogę i opuść ją na ziemię.
3. Popchnij piłkę na zewnątrz tą samą nogą lub do wewnątrz za pomocą drugiej nogi.

Przyjęcie piłki prostym podbiciem:

Dlaczego?
Umożliwia przyjecie piłki spadającej z dużej wysokości lub pod kątem zbliżonym do prostego.

Główne rady:
1.Przyjmując piłkę prostym podbiciem upewnij się, czy jesteś ustawiony przodem do piłki i masz rozłożone ramiona w celu utrzymania równowagi.
2. Unieś stopę, a jej palce skieruj w dół. Jeżeli palce będą skierowane do góry, to piłka odbije się od nich.
3. W momencie zetknięcia się stopy z piłką, opuść nogę tak, aby piłka znalazła się przed nią.

Podczas pierwszych ćwiczeń, może pojawiać się problem wielu początkujących, polegający na tym, że piłka zamiast spadać prosto na stopę odbija się od golenia. W takiej sytuacji należy uważniej obserwować tor spadania piłki.

Czego należy unikać?
1. Piłka po przyjęciu nie powinna pozostać nieruchoma. Jeśli to uczynisz, będziesz musiał przy następnym ruchu uderzyć ją ponownie.
2. Nie pozwól, aby po pierwszym kontakcie piłka odskoczyła zbyt daleko. Stracisz czas na pogoń za futbolówką.

Ćwiczenie:


Wykonaj to ćwiczenie wspólnie z przyjacielem. Ustaw bramkę z dwóch oznaczników. Zajmijcie pozycję na przeciwko siebie, tak, aby bramka znajdowała się pomiędzy wami. Podaj piłkę do partnera, kierując ją przez bramkę.

Twój partner po przyjęciu piłki, prowadzi ją w bok i podaje do ciebie, kierując piłkę obok bramki. Przyjmij piłkę, a następnie ponownie podaj ją do partnera przez bramkę lub obok niej. Powtórzcie ćwiczenie kilkakrotnie.

Rady:
1. Staraj się podawać piłkę w różny sposób, ale po ziemi.
2. Przewiduj drogę piłki i staraj się wybiegać jej na przeciw.

  • Dodał: Cichy
  • Data: 23/12/2008 21:17
  • Kategoria: Technika
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 2168

Komentarze czytelników

Nie ma jeszcze komentarzy. Dodaj swoją opinię, aby wyrazić swoje zdanie.
Zapraszamy do dyskusji

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!