Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Poprawa szybkości Komentarzy : 0

trening piłkarski - Poprawa szybkości -bieganie Jednym z elementów, który może poprawić twoją skuteczność prowadzenie piłki, jest zdolność poruszania się z różną szybkością. Jeśli potrafisz zwolnić tempo, a następnie gwałtownie przyśpieszyć, nie tracąc przy tym kontroli nad piłką, to dodajesz do swoich działań element zaskoczenia, który niewątpliwie zwiększy twoje szanse utrzymania się przy piłce.

Zmiana tempa:

1. Zmyl przeciwnika, zwalniając tempo dryblingu. Da ci to czas na zaskoczenie go.
2. Jeżeli chcesz go minąć, wybierz odpowiedni moment na gwałtowną zmianę tempa.
3. Przyśpiesz, jak najmocniej, gdy tylko miniesz przeciwnika.
4. Jeśli uwolnisz się od przeciwnika, to prowadź piłkę tak, byś nie stracił nad nią kontroli.

Wskazówki:
1. Pamiętaj, aby mieć uniesiony wzrok, w celu obserwacji otoczenia.
2. Biegnij długimi krokami, abyś pokonywał jak największą przestrzeń.
3. Prowadź piłkę, popychając ją lekko zewnętrznym podbiciem stopy.
4. Bądź gotowy do zwolnienia tempa i podjęcia innych działań.

Prowadzenie piłki:

Prowadzenie piłki różni się od dryblingu. Oznacza ono bieg z piłką, gdy mamy przed sobą wolne pole, bez przeciwnika i możemy rozwinąć większą szybkość. Utrzymujemy wówczas piłkę w dalszej odległości od siebie. Drybling to prowadzenie futbolówki w obecności atakującego nas przeciwnika, kiedy utrzymujemy piłkę bardzo blisko nóg, cały czas pod kontrolą.

Zabawa "Slalom i sprint":

W zabawie tej może brać udział dowolna liczba ćwiczących. Każdy ma piłkę. Ustawcie 10 oznaczników w linii łamanej. Ostatni znacznik zostawcie na końcu w odległości 10 m od poprzedniego. Wykonujcie wyścigi parami, po jednym biegu.

1. Na sygnał rstartr1; prowadzicie piłkę najpierw po slalomie.
2. Następnie przyśpieszając biegniecie do ostatniego znacznika.
3. Po jego okrążeniu prowadzicie piłkę prosto do miejsca startu. Zwycięża pierwsza osoba.

Zabawa "sprint i zatrzymanie":

Ta gra jest dla trzech lub więcej osób. Wyznacz koło o średnicy 3 m oraz większe koło o średnicy 12 m. Między kołami powinno być około 10 m przestrzeni. Każdy ćwiczy z piłką. Wszyscy prowadzą piłkę w powstałym wewnętrznym kole.

Na sygnał rstartr1; wyprowadzają piłkę za zewnętrzne koło i zatrzymują j ą podeszwą na linii okręgu. Kto pierwszy zatrzyma piłkę jest zwycięzcą. Następnie wprowadzamy ponownie piłkę do koła i powtarzamy zabawę.



  • Dodał: Cichy
  • Data: 11/02/2009 16:20
  • Kategoria: Kondycja
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 2434

Komentarze czytelników

Nie ma jeszcze komentarzy. Dodaj swoją opinię, aby wyrazić swoje zdanie.
Zapraszamy do dyskusji

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!