Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Pamiętaj o Kręgosłupie! Komentarzy : 0

trening piłkarski - Bóle kręgosłupa u piłarzy Bóle kręgosłupa w ówczesnym świecie stały się wielkim problem i urosły do rangi choroby cywilizacyjnej. Jak przed tym się bronić? Przedstawiamy kilka powszechnych porad. Pamiętajmy jednak, że kręgosłup to nie przelewki i najlepiej udać się do lekarza w przypadku uciążliwych bóli

W dzisiejszych czasach coraz więcej młodych ludzi dopada problem jakim są problemy z bólem kręgosłupa. Doprowadzić mogą do tego nieprawidłowa pozycja siedząca (np. spędzając czas przed komputerem), mała aktywność fizyczna, a także stres. Przyczyną Bulów może być także zła rozgrzewka i nagły zwrot, w konsekwencji przemieszczenie się dysków.

Wiele osób bagatelizuje ten problem nie zwracając na niego uwagi, jednak często stwarza on ból, który uniemożliwia w wielu sytuacjach uprawiać sport, używać komputera oraz w gorszych przypadkach spać w nocy, przez co rano jesteśmy niewyspani, nieuważni. Na treningach nie zwracamy uwagi na to co jest dla nas tłumaczone, przy wykonywaniu ćwiczeń odczuwa się ból, nieraz powoduje, że zadanie może być zbyt ciężkie do wykonania.

W razie odczuwania bólu najlepiej zgłosić się do specjalisty, bo nikt nie pomoże jak on. Można jednak przeciwdziałać temu samemu, pamiętając o kilku zasadach wykonując codzienne czynności.

1) Utrzymuj plecy proste
2) Siedzenie - jako czynność szkodzi bardziej kręgosłupowi aniżeli stanie czy chodzenie
3) Nie garb się
4) Podczas chodzenie próbuj utrzymywać pozycję prostą
5) Używaj schodów zamiast windy (przy okazji poćwiczyć można mięśnie nóg i kręgosłupa, poprawi to także układ krwionośny i oddechowy)
6) Schylając się i podnosząc z ziemi wszelakie rzeczy, dźwigając uginaj nogi w kolanach, utrzymuj plecy proste, nie rób z kręgosłupa "dźwigu".
7) Nosząc zakupy czy inne ciężkie przedmioty obciążaj ręce po równo

Jeżeli bardzo dużo czasu spędzasz w pracy, albo przed komputerem, w pozycji siedzącej, warto w ramach odpoczynku zapewnić sobie trochę sportu, jakim jest piłka nożna, ale nie tylko. Pływanie czy jazda rowerem będzie nawet bardziej idealnym sposobem.

Kładąc się spać także należy sprawić sobie odpowiednie posłanie, by nie przeciążać kręgosłupa i nie poddawać go ciągłym katuszom. Nie należy spać na zbyt miękkim łożu, ponieważ kręgosłup wygina się i nie odpoczywa razem z nami. Poduszka także nie powinna unosić głowy zbyt wysoko. Głowa powinna stanowić przedłużenie tułowia, a więc mała poduszka powinna być wystarczająca.

Pamiętajcie więc o prawidłowej postawie. Od tego zależy jak długo będziecie czuć się dobrze i jak długo nie będziecie musieli wołać o pomoc!

  • Dodał: Pankiew
  • Data: 05/01/2010 15:55
  • Kategoria: Zdrowie
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 1201

Komentarze czytelników

Nie ma jeszcze komentarzy. Dodaj swoją opinię, aby wyrazić swoje zdanie.
Zapraszamy do dyskusji

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [Brak oceny]
Bardzo dobre Bardzo dobre 33% [1 głos]
Dobre Dobre 67% [2 głosów]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!