Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Kształtowanie siły z użyciem piłek lekarskich Komentarzy : 0

trening piłkarski - Kształowanie siły z użyciem piłek lekarskich Piłki lekarskie są przyrządem wspomagających rozwój cech motorycznych. Pozwalają na zastosowanie zwiększonych obciążeń poprawiających wytrzymałość, siłę, skoczność oraz inne cechy motoryczne zawodnika.

Piłki lekarskie dzięki swojemu zróżnicowanemu ciężarowi (od 1 do 5 kg.) pozwalają na zindywidualizowanie zajęć w zależności od potrzeb. Dzięki zastosowaniu piłek tego typu w treningu piłkarskim, można zaktywizować różne partie mięśni. Jest to bardzo efektywny sposób treningu, dzięki któremu można poprawić wiele elementów techniki piłkarskiej poczynając od wyrzutu z autu poprzez strzał na bramkę aż do skuteczniejszej walki w sytuacjach kontaktowych.

Przedstawiam tutaj opis tylko wybranych ćwiczeń z piłkami lekarskimi. Przestrzegam przed zbyt dużymi przeciążeniami - piłki użyte w treningu muszą być dopasowane do wieku, wzrostu, wagi oraz zasobu siły, jaki posiada trenujący.

Przykładowe ćwiczenia:

1. Rzut piłki zza głowy - tak jak przy wyrzucie piłki z autu.

2. W przysiadzie piłka trzymana oburącz przed klatką piersiową, wyskok w górę z jednoczesnym wyrzutem piłki w przód do partnera.

3. Ćwiczący stoją do siebie przodem, piłka trzymana oburącz z tyłu, jednoczesny skłon i wyrzut piłki do partnera nad własną głową.

4. Ćwiczący stoją do siebie tyłem, piłka trzymana oburącz w górze, rzut piłki pod własnymi nogami w tył do stojącego za nami partnera.

5. W leżeniu tyłem (na plecach) jeden z ćwiczących trzyma piłkę za głową, podnosząc się (trochę jak robienie brzuszków) wyrzuca piłkę zza głowy do siedzącego partnera.

6. Jeden z ćwiczących w leżeniu tyłem (na plecach) trzyma nogę między stopami, wyrzut piłki w górę do stojącego za głową partnera.

7. W leżeniu tyłem piłka trzymana między stopami na wysokości 10 - 15 cm. nad ziemią, partner przytrzymuje ręce leżącego za głową, leżący wykonuje obroty/krążenia piłką.

8. Ćwiczący w siadzie rozkrocznym, zwróceni do siebie bokiem, piłka trzymana jedną ręką, rzut hakiem do partnera.

9. Bieg z piłką przy nodze, maksymalna szybkość biegi i uderzeń piłki.

10. Na materacu, piłka trzymana w wyprostowanych rękach przed klatką piersiową, bieg w miejscu z maksymalną intensywnością przez określony czas (30 - 60 s.)


To tylko przykładowe ćwiczenia, zachęcam w tym miejscu do wymyślania własnych.
Zalecam wykonywać wszystkie tego typu ćwiczenia w seriach od 2 do 6 gdzie wykonujemy kilka (od 6 do 12) powtórzeń bez przerwy.

  • Dodał: sirZaakem
  • Data: 11/09/2009 22:51
  • Kategoria: Siła
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 1683

Komentarze czytelników

Nie ma jeszcze komentarzy. Dodaj swoją opinię, aby wyrazić swoje zdanie.
Zapraszamy do dyskusji

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [Brak oceny]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!