Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Dzień przed meczem

AutorWiadomość
Tytuł: Dzień przed meczem Napisane: 07-06-2010 19:41
Witam, szukałem na wielu forach, jednak tylko na jednym znalazłem jakieś informacje na temat "Jak się zachować przed dzień i w dniu meczu"


Informacje z innego forum:
Ja to robie tak: dzień przed meczem najczęściej mamy rozruch (trucht, skipingi, krótkie starty z różnych pozycji, przekładanka, krok dostawny, stretching.)Jeżeli nie mamy rozruchu to robie te ćwiczenia na własną rękę.
W żadnym wypadku nie wolno ci brać długiej kąpieli, sałna, basen dzień przed meczem lub w dniu meczu (mięśnie nie mogą być zbytnio rozluźnione). Oczywiście sen (nie dłuższy niż 8h). Do meczu postaraj się zjeść 3 małe posiłki co ok 3h - unikaj tłuszczu (oczywiście ilość tych posiłków jest uwarunkowana godziną rozpoczęcia meczu) staraj się jeść węglowodany o niskim IG (węglowodany złożone: kasza, makaron, chleb razowy, płatki owsiane).
3h przed meczem ostatni posiłek (ja to robie tak: 200g spagetti + 100g piersi z kurczaka gotowanej)
W dniu meczu szczególnie jak jest gorąco pij dużo wody mineralnej niegazowanej (małe łyczki stale nawadniając organizm). Około 30 min przed meczem jem banana. ok 15 min przed meczem "powereid".
Około 1h przed meczem weż chłodny prysznic aby się pobudzić.
Przed meczem zapuszczam na fula linkin parka (muzyka pomaga)

Dla mnie jest to optymalne przygotowanie do meczu. Oczywiście nie zawsze udaje mi się zachować wszystkie z powyższych założeń, zależy to od humoru, pogody i innych czynników. Ale staram się tego trzymać.

Powodzenia !



Jak myślicie czy co napisał kolega na górze to sama prawda, czy może znalezliście coś co wam tutaj nie pasuję, proszę podzielcie się tą informacją i innymi.



Jeszcze jedną dość istotną sprawa dla mnie jest moje zachowanie. Mam rozplanowany tygodniowy plan, którego się trzymam. Dopiero od wczoraj wiem, że jutro gramy mecz a według mojego planu dzisiaj powinienem:
- Rozgrzać się
- Rozciągnąć się
- 3x30 brzuszków
- 3x30 pompek
Bieg

Czy odpuścić sobie dzisiejszy trening i zastosować się do rad kolegi na górze ? Dobrze by było jak bym dzisiaj odpóścił sobię trening siłowy i biegowy a zajął się rozciąganiem ?

Pozdrawiam:
MuSzY
Tytuł: Dzień przed meczem Napisane: 07-06-2010 22:32
Więc idąc od góry, nie rozumiem paru stwierdzeń i nie wiem czemu mają służyć. Mianowicie:

W żadnym wypadku nie wolno ci brać długiej kąpieli, sałna, basen dzień przed meczem lub w dniu meczu (mięśnie nie mogą być zbytnio rozluźnione)


Według mnie kompletna bzdura. Dzień przed meczem, czyli licząc 24h, mięśnie po saunie, gorącej kąpieli, czy basenie wrócą do pierwotnego stanu, więc dla mnie to nic innego jak mit.

Oczywiście sen (nie dłuższy niż 8h)


Jakieś uzasadnienie? Dlaczego? Może mam dokładnie liczyć ile mam spać? 8h jest okej, 8h 10 minut już nie i nie mam po co wychodzić na boisko? Kolejna bzdura. Śpimy tyle ile potrzebujemy, żeby czuć się wypoczętym. Jedni potrzebują 5h, drudzy 10. Koniec kropka, indywidualne preferencje, a nie żadne rygorystycznie ustalane godziny.

Do meczu postaraj się zjeść 3 małe posiłki co ok 3h - unikaj tłuszczu (oczywiście ilość tych posiłków jest uwarunkowana godziną rozpoczęcia meczu) staraj się jeść węglowodany o niskim IG (węglowodany złożone: kasza, makaron, chleb razowy, płatki owsiane).


Z tym zgodzę się połowicznie. Mianowicie 3 posiłki to max, ale nie jest powiedziane, że musimy zjeść 3, a jak zjemy 2 to już jesteśmy źle przygotowani. Mogą to być 4 posiłki, a i tak nic się nie stanie. Zależy od tego jakie one będą. Ja przeważnie rano jem płatki kukurydziane (wg preferencji osobistych) później jogurt lub po prostu wypiję mleko, które także traktuję jako posiłek. Zdecydowane nie dla tłuszczu.

Około 30 min przed meczem jem banana. ok 15 min przed meczem "powereid".


Jaki sens ma picie powerade przed meczem? Jest to napój izotoniczny i ma za zadanie uzupełnić niedobór płynów, a wypicie go przed posiłkiem nie powoduje żadnych efektów. Chyba, że ów piłkarz wierzy w magiczne zdolności tegoż napoju i każdy łyk, nawet przed wysiłkiem, dodaje mu sił. Można i tak Smile

Około 1h przed meczem weż chłodny prysznic aby się pobudzić.


Tak zwłaszcza gdy na polu jest gorąco i masz rozgrzane ciało. Polecam! Ale chyba tylko po to, żeby nabawić się bólu gardła lub głowy, a w ostateczności zapalenia zatok. Gwałtowne skoki temperatury ciała są niewskazane i nie ma to znaczenia, czy grasz za chwile mecz, czy idziesz z koleżanką na spacer.

Teraz rzeczy, z którymi się zgadzam.

Ja to robie tak: dzień przed meczem najczęściej mamy rozruch (trucht, skipingi, krótkie starty z różnych pozycji, przekładanka, krok dostawny, stretching.)Jeżeli nie mamy rozruchu to robie te ćwiczenia na własną rękę.


Jak najbardziej ok, ale pamiętamy o wcześniejszej rozgrzewce!

3h przed meczem ostatni posiłek (ja to robie tak: 200g spagetti + 100g piersi z kurczaka gotowanej)


Zdecydowanie tak. Nie chodzi tu tylko o dokładnie taki posiłek, bo można zjeść makaron, ryż, chleb razowy, czy płatki owsiane. Ale o odstęp przed meczem. Jedząc przed samym spotkaniem, lub godzinę przed, podczas gry, nasz organizm będzie myślał o trawieniu pokarmu, a nie o wysiłku.

W dniu meczu szczególnie jak jest gorąco pij dużo wody mineralnej niegazowanej (małe łyczki stale nawadniając organizm).


Sama prawda. Odradzam też herbatę, która niejednokrotnie może polecić Wam kochana i zatroskana babcia Smile

Co do twojego planu.

Jeszcze jedną dość istotną sprawa dla mnie jest moje zachowanie. Mam rozplanowany tygodniowy plan, którego się trzymam. Dopiero od wczoraj wiem, że jutro gramy mecz a według mojego planu dzisiaj powinienem:
- Rozgrzać się
- Rozciągnąć się
- 3x30 brzuszków
- 3x30 pompek
Bieg


Odpuść brzuszki w przeddzień meczu. Reszta może zostać. Dlaczego? Żeby nie ryzykować niepotrzebnego naciągnięcia mięśni. Może się wydawać, że 3 serie po 30 powtórzeń nie zrobią nam krzywdy, zwłaszcza, jeśli rozdzielimy je przerwami. Nić bardziej błędnego. Jednego dnia zrobisz 100 brzuszków i nie poczujesz nic, a następnego naciągniesz mięśnie po 2 powtórzeniach. Nawet jeśli uprzednio się rozgrzałeś. To zależy od wielu czynników.
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!