Witaj w serwisie Trening.net.pl. Nie posiadasz jeszcze konta? Załóż je!
  • Logowanie:

Drybling Komentarzy : 0

trening piłkarski - Drybling w piłce nożnej Drybling to nieodzowna część piłkarskiego rzemiosła, a zarazem jedno z najbardziej widowiskowych zagrań w piłce nożnej. Dobrze opanowany umożliwia przeprowadzanie rajdów z piłką na dużej szybkości, bez utraty kontroli nad futbolówką.


Kiedy jesteś w posiadaniu piłki, możesz ją podać partnerowi lub oddać strzał w kierunku bramki. Najbardziej jednak ulubioną i podniecającą chwilą podczas gry w piłkę jest utrzymywanie się przy niej i prowadzenie jej w kierunku bramki przeciwnika. Jeżeli obserwujesz dobrego dryblera, to dostrzeżesz, że piłka jest jakby przyklejona do jego nogi. Tak właśnie powinien wyglądać prawidłowo wykonywany drybling.

Technika podstawowa:

W pierwszych krokach możesz prowadzić piłkę używając wewnętrznego podbicia stopy. Zwracaj uwagę, by piłką nie oddalała się zbyt daleko od ciebie.
Jeżeli będziesz prowadził piłkę zewnętrznym podbiciem, to będziesz mógł ją prowadzić szybciej. Próbuj prowadzić piłkę blisko przy nodze.
Prowadzenie wewnętrzną częścią stopy pozwala na najlepszą kontrolę piłki. Zwracaj także uwagę, abyś nie nastąpił na piłkę, może to spowodować utratę równowagi, a nawet upadek, co w konsekwencji prowadzi do straty piłki.

Drybling i równowaga:

Do poprawnego dryblingu potrzebujesz dobrej koordynacji ruchów i dobrego wyczucia równowagi. Aby rozwinąć tę umiejętność trenuj prowadzenie piłki slalomem. Ustaw 10 oznaczników, w linii łamanej, odległości co 4 m. Prowadź piłkę od pierwszego do ostatniego oznacznika, okrążając każdy z nich.

Wskazówki:
1. Próbuj prowadzić piłkę, używając różnych części stopy. Wyczuj, który sposób daje najlepszy efekt.
2. Prowadź piłkę przy nodze. Przy wykonywaniu zwrotów pochylaj się i staraj się wykonywać je jak najszybciej.
3. Prowadź piłkę jak najbliżej oznaczników. Przy każdym z nich wykonuj ostry zwrot z piłką.
4. Podczas gry będziesz musiał obserwować swoich przeciwników, tak więc prowadząc piłkę oglądaj wzrokiem swoje otoczenie.
5. Stopniowo zwiększaj swoją prędkość. Jeżeli nie będziesz mógł kontrolować piłki- zwolnij.
6. Poruszaj się lekko na palcach, pozwoli ci to na szybką zmianę kierunku prowadzenia piłki.

Berek z piłkami:

Ta zabawa jest dla 4 ćwiczących, ale na większym polu (boisku) może ćwiczyć więcej osób.

1. Wyznacz pole zabawy o wymiarach 6x6 m. Każdy ćwiczący ma piłkę. Wszyscy znajdują się na wyznaczonym polu.
2. Prowadź piłkę wewnątrz pola. Próbuj zberkować (dotknąć/ złapać) swoich kolegów, nie pozwalając, by oni złapali ciebie. Nie możecie przy tym tracić kontroli nad piłką.
3. Liczcie punkty. Za każde udane dotknięcie otrzymujesz jeden punkt, natomiast gdy zostaniesz dotknięty, tracisz punkt.

Wskazówki:
1. Próbuj być aktywny, nie ograniczaj się tylko do ucieczki przed goniącymi.
2. Obserwuj bacznie swoich partnerów zabawy.
3. W momencie belkowania staraj się nie stracić kontroli nad piłką.
4. Aby uniknąć utraty punktu, nie wolno ci także opuścić pola gry.

Test umiejętności:

Najlepszym sposobem sprawdzenia, jak bardzo poprawiłeś technikę dryblingu, jest pomiar czasu na wyznaczonym odcinku slalomu. Próbuj poprawić wcześniej ustanowiony przez ciebie najlepszy wynik. Pamiętaj, że nie opłaca się zbytnio przyśpieszać, jeśli nie masz opanowanej dobrze kontroli nad piłką.

  • Dodał: Cichy
  • Data: 11/02/2009 16:18
  • Kategoria: Technika
  • Komentarzy: 0
  • Czytań: 2836

Komentarze czytelników

Nie ma jeszcze komentarzy. Dodaj swoją opinię, aby wyrazić swoje zdanie.
Zapraszamy do dyskusji

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [Brak oceny]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Brak oceny]
Dobre Dobre 100% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Cieszymy się, że chcesz z Trening.net.pl szkolić swojš technikę piłkarskš, pracować nad kondycjš, siłš i zachowaniem na boisku!